YALOVA ÜNİVERSİTESİNE HOŞ GELDİNİZ!

Yalova Üniversitesi, 2009-2010 öğretim yılı başlangıcında ikinci kez öğrenci alıyor.

Türk Dili derslerinde bu sene birlikte olacağız.Ders saati dışında da Türk Dili dersleri ile ilgili olabilecek ders notlarını  sizlere buradan ulaştırmayı düşünüyoruz. 

Günümüz teknolojik gelişmelerini de kullanarak sizlerle daha sık ve sağlıklı bir iletişim kurabilmek maksadıyla http://turkdili77.blogspot.com/ adresinde bir blog sayfası oluşturuldu.

Zaman içinde sizlerin de katkısıyla bu sayfanın gelişiceği ve güzelleşeceği temennisiyle okulumuza tekrar "Hoş geldiniz!" diyoruz.
Türk Dili derslerimizdeki öncelikli gayemiz Türkçeyi test dili olmaktan kurtararak dilimizi daha iyi ve güzel kullanılmasını sağlamak. Bunun için öncelikle, derslerinizde sizlerin yüksek sesle ve kendi kendine okuma, konuşma, yazma becerilerinizi geliştirmek için pratiğe dönük bazı uygulamalar yapılacaktır.

Türk Dili-101 Dersleri

1. Okuma Becerisini Geliştirmek: Türk Dili-1 derslerinde Reşat Nuri Güntekin'in "Anadolu Notları" kitabını okuyacağız. Ders süresi kısıtlı olduğu için sizlerin bu kitabın büyük çoğunluğunu ders dışında okumanız gerekiyor.

Bu kitabı okumaya başlamadan önce şu hususlara dikkat ederek okumanızı tavsiye ediyoruz:

a) Öncelikle yazarın hayatı ve eserleri hakkında kısaca bilgi edininiz.

b) Okuyacağınız kitap hangi edebi tür/ler/de yazılmıştır.?

c) Bu eseri okurken yazarın kişiliği/karakteri/ hobileri/ ailesi vb. hakkında ne tür bilgiler elde edebiliyoruz?

d) Yazar ziyaret ettiği yerlere niçin gitmektedir?

e) Yazar nerelere gitmiştir?

f) Yazar gittiği yerlerde kimlerle tanışmıştır, daha önceden tanıdığı birisine rastlamış mıdır?

g) Gittiği ticari yerler (otel, bakkal vs. ) hakkında günümüz arasında fark var mıdır?

"Anadolu Notları" kitabından hem vizede hem de finalde soru gelecektir.

2. Konuşma Becerisini Geliştirmek: Bunun için derslerimizde birkaç farklı uygulama yapacağız.

a) Reşat Nuri Güntekin'in "Anadolu Notları" kitabını ders esnasında sizden yüksek sesle okumanız istenecek.

b) Sizden bir şiiri ezbere veya kağıttan okuyarak sınıfın karşısında okumanız istenecek.

c) Her hafta bazı tekerlemeleri ders esnasında söylemeniz istenecek.




Bu, Necip Fazıl Kısakürek'in "Kaldırımlar", Cahit Sıtkı'nın "Otuz Beş Yaş" veya Nazım Hikmet Ran'ın "Davet" başlıklı şiirlerinden birisi olabileceği gibi sizin de seçtiğiniz başka bir şiir olabilecektir.

Bir önceki hafta bildirmek kaydıyla sizlere her hafta bir tekerleme verilerek derste bunları takılmadan düzgün bir şekilde söylemeniz istenecektir.

Konuşma becerisi uygulamaları sizin bütün notlarınızın içince %10 luk bir etkiye sahip olacaktır.

3. Yazı Atölyesi : Bu uygulama için en az 72 sayfalık A5 ebatında çizgili bir defter gerekiyor. Bu defterin düzeni, tertibi ve temizliği çok önemli. Derslerin başlamasından 3. hafta sonra (bakınız 12 Ekim-16 Ekim 2009 ders notları kısmına) bu defteri verilen çalışma ödevi ile birlikte her derse getirmeniz istenecektir. Dersin başında yazmış olduğunuz yazıyı içeren defterinizi yerinize geçmeden kürsüye bırakmanız gerekmektedir. Her ders rastgele seçilen en az 3 defterdeki o hafta için verilen ödev okunacak. Bu ödev istenilen türün özelliklerine göre (günlük, deneme b.) incelenirken aynı zamanda dil, imlâ, noktalama yönüyle de tetkik edilecektir.

Not: Bu dersi önceki yıl/lar/dan tekrar eden öğrencilerin de bir defter alması mecburidir. Onların ödev teslimi haftalık olmayacaktır. 2008 ve daha önce girişli öğrencilerin ödev defterlerinin değerlendirilmesi, vize ve finallerden önceki hafta ders saatinde veya sonrasında tarafıma değerlendirilmek üzere defterlerini teslim etmeleri ile olacaktır.

Yazma Becerisi Uygulamaları sizin bütün notlarınız içinde %20'lik bir etkiye sahip olacaktır.



Hasılı, notlarınızın hesaplanmasında çan eğrisi sisteminin esas alındığını hatırlatarak notlarınızın hesaplanmasındaki değerler şöyledir:

Final Notunun                    %50 si
Vize Notunun                     % 20si
Yazı Atölyesi çalışmalarının %20si
Konuşma çalışmalarının      % 10u