Yukarıda belirtilen tarih aralığındaki derste yapılacak uygulamalar:
1. Derse girerken Ömer Seyfettin'in "Uzun Ömer" hikayesinin aynen yazıldığı defter kürsüye bırakılacak.
2. Reşat Nuri Güntekin'in Anadolu Notları kitabının 9-16. sayfalar arası derste yüksek sesle isim listesine göre 3-4 kişi tarafından sırayla okunacak.
3. Telaffuz çalışmaları çerçevesinde aşağıdaki dört tekerlemeden ilk üçü yazılı olduğu kağıda bakarak, sonuncusu ezberden sesli olarak okunacaklar.
a) Babaeskili babacan Bahri Beberuhi Bedri ile Bıyıksız Bıçkıcı bıngıldak Bigalı Bikes Bahir'in, Bigadiç'teki bonbon bonmarşesine varmışlar. Oradakilerin yüzlerine bön bön bakarak, büyülü büyük buhurdanlığı buğulu buğulu boşaltıp bomboş bırakmışlar, sonra da Bodrum'da gözden kaybolmuşlar.
b) Cemil, Cemile, Cemal, cumaları cilacı cüce Canip'in cicili bicili cumbalı cilvetinde cümbür cemaat cacıklı civcivle cücüklü cacık yerler, sonra da Cebecili cingöz coğrafyacının cinci ciciannesinin cırcırböceğini dinlerler.
c) Çatalağzı'nda çatalsız Çatalcalı çatalcının çarpık çurpuk çançiçeğini çalçene Çoruhlu'ya çarptırmasına ne dersin?
d) Şu yoğurdu mayalamalı da mı saklamalı, mayalamamalı da mı saklamalı. (ezberden)